Årets tråkigaste dag?

De som kan sin Sune vet att han tycker att juldagen är årets tråkigaste dag eftersom det är ett helt år tills det är julafton igen. Jag vet dock inte om jag håller med riktigt. När jag var yngre skulle jag nog ha hållit med men inte längre. Nu är jag mest glad att det är ett helt år till nästa jul.


Idag är det vad Storebror en gång i tiden kallade för vår familjs heligaste dag: Dagen då vi äter kalkon. Kalkonen är i ugnen sen en timme och ska vara där i ytterligare 3-4 timmar, jag är satt på kalkonvakt medan föräldrarna gick till affären. Inte för att jag vet vad som kan hända med en kalkon i ugnen men den behövde vaktas tyckte pappa, vet inte om han är rädd att den ska rymma kanske. Det vore ju faktiskt en fantastisk syn, en gyllenbruk kalkon utan huvud och fjädrar som vimsar omkring på gatan. Vid tre kommer Storebror, Svägerska, Moster, Morbror, Mormor och mormors gubbe.


Jag hoppas att alla hade en riktigt bra dag igår. Min dag blev lugn och skön. Morgonen och förmiddagen spenderades i Göranperssonland och eftermiddag och kväll hos föräldrarna. På kvällen efter att klapparna var öppnade såg vi Mamma Mia som mamma fått i julklapp och käka plombfiender och aladinchoklad. Pappa invigde sitt nya äggkokarägg i dag på morgonen. Det är ett plastägg som ligger i kylen sen läggar man i det tillsammans med äggen i kastrullen, ägget spelar sen tre olika truddilutter vi olika grader. Mitt äggs togs ut vid löskokt och Killing me softly. Tänk vilken nödvändig pryl.


Till farmor och farfar som inte kom upp i år får jag tacka så mycket för "tänderna" och den "vanliga" klappen. Ni är väldens bästa! Jag ska till tandläkaren i februari.


Nästan så här ser vår kalkon ut men vår är MYCKETstörre, vi har också Brysselpruttar till vår, sen är han fylld med brödstuffing och minst hundra kilo smör.

        

Bilden lånad från: http://pensionaren.pro.se/archive/1000/bilder/10_05_Mat_Julmat_Kalkon.jpg

God fortsättning på julen till er alla!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Fyrbarnsmamman

För min del är det inte den tråkigaste dagen, men kanske en av de nödvändigaste!!!!!!!!!

Vid 10.30 började sortering, ihopsättning, testande av alla klappar! Och sedan var det bara att städa och röja för att få plats med dessa berg av klappar i respektive rum. Inget spår av bank krisen här inte!!!!! Avslutade denna spännande aktivitet vid 17. Men älskade Micke stod ju för markservicen, inte dåligt.

I morgon bär det iväg till Prästgården för att fira vidare med Mickes föräldrar och syskon med familjer.

Vi hörs!

Kram

2008-12-25 @ 19:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0