Barnsliga jag

Kom iväg från jobbet tidigare än vad jag brukar på onsdagar så jag var hemma från jobb och träning redan kvart över sex. Sambon kom hem strax efter sju så då åt vi middag ihop. Idag blev det Knorr tomatsoppa (gratis från sambons jobb), rostbröd i ugn med olivolja, rosmarin och havssalt samt haloumi, det var vad som fanns hemma. Får se om vi tar en liten kvällspromenad, vi har en liten runda längs kanalen som vi brukar gå på kvällarna, om sambon är hemma förstås. Nu inför julen så har folk pyntat sina balkonger med ljusslingor och det lyser så fint i mörkret, mysigt. Sen är det ju förstås dags för veckans höjdare, Greys Anatomy, det är så bra. Till det blir det en kopp thé och kanske en lussebulle. Måste tända lite ljus också.


Jag är ju så barnslig att jag har både chokladkalender (den är dock lite "exklusivare" från Fazer och kostade 30 kr istället för 10) och kalenderljus, årets ljus är också lite annorlunda och ser ut som en tomte. Chokladkalendern är nog mest en ursäkt för att få äta godis varje dag, sån e jag. Kalendrarna ska jag äta respektive elda framför TVn. Trots kalendrarna så känns det inte att det snart är jul. Tänk när man var liten och hade tomtefeber i flera veckor innan jul, det var grejer det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0