Fredag

Idag var det luciatåg i skolan och risgrynsgröt till lunch, mums. Har ni tänkt på att det ALLTID är prickigkorv som pålägg när det är lucia? Det var det de 12 år jag gick i skolan och det har de varit de två lucior som jag arbetat i skola.


På gymmet var det två småpojkar som kallade crossmaskinen för Bantningsmaskin, jag stod ju förståss och "skidande" mig fit på den. Borde jag ha blivit förolämpad?


Ikväll blir det hemmagjord pizza till middag. På min halva blir det förutom tomatsås och mozzarella, skinka, räkor och champinjoner. Sambon brukar bara vilja ha skinka på sin del och kanske några räkor eftersom han slipper skala dem själv. Vi kanske hittar något mer mumsigt att ha på när vi letar i kylen. Vi brukar köpa Sarah Lees färdiga pizzabotten på "rulle", den är god tycker vi men jag vet att andra åsikter finns om den botten.


Sen är det ju På spåret på tv. Jag vet att det kanske är pensionärigt men är man fröken i TP-kunskap så är man och man tar varje chans som finns att pröva om kunskaperna räcker.


Nu är Peter Jöback på besök här hemma och förgyller min seneftermiddag med sina härliga julsånger.


Kommentarer
Postat av: Patric

Tack att du påminde mig...glömde ta mjukt bröd med korv :(

2008-12-12 @ 17:47:06
URL: http://http://blogg.passagen.se/footlove/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0