Fredags middag

I kväll ska jag laga en ny rätt som vi inte ätit tidigare. Jag hittade receptet på Starwomans blogg och tyckte att den lät god, om den är det återstår att se. Jag gillar mat som är enkel att göra. Nackdelen är att Crème Fraichen inte finns som laktosfri men det är smällar man får ta, tur att det finns tabletter för tillfällen som detta. Jag rapporterar om det är värt att pröva när vi ätit.


Tomat- och saffranskyckling med pasta


Ingredienser (4 port)
3 kycklingfiléer
1 burk krossade tomater
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
2 dl Arla crème fraiche gourmet, Saffran&tomat 
Citron (pressad)
Salt & peppar

Gör så här:
Hacka lök, vitlök och tärna kycklingfiléerna. Bryn alltsammans i en stekpanna. Häll över krossade tomater och låt koka tills kycklingen är genomstekt/kokt. Rör ner creme fraiche och smaka av med citron, salt och peppar mot slutet. Servera med pasta. Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0