Jojovänner

Idag träffade jag Läslusen efter jobbet. Vi var på Vapiano och åt pasta. Jag och Läslusen lärde känna varandra när vi började skolan. Vi bodde på samma gata i likadana hus (radhus) men viste inte om varandra förrän vid skolstart. Vi lekte ofta hos varandra både med dockor och med barbie. Hon hade en rosa barbiebil, värsta coola. Vi spelade handboll tillsammans i trean, gick på Hip hop, discojazz och showdans i fyran och började rida i femman, det höll vi på med till början av gymnasiet. Vi har varit på 4 ridläger tillsammans och en språkresa till England. När man delar rum med henne måste man vara beredd på att sova med lampan tänd eftersom hon jämt läser eller läste kanske man ska säga (därav namnet). Vi planerade båda att åka som utbytesstudenter till USA men jag började längta hem innan jag åkt och hoppade av, men hon var modig och åkte. När vi sen skulle börja plugga kidnappade hennes sambo Kidnapparen henne med sig till Lund där hon blev ambitiös (jurist och ekonom) och jag flyttade till Uppsala och blev lärare. Nu bor vi båda i Stockholm igen men i olika delar av stan. Det är alltid lika kul att ses även om det inte blir så ofta som jag skulle vilja. Det är kul att man kan hålla kontakten med gamla vänner även om man bott en bit från varandra under ett par år. Vissa vänner är som jojos man dras alltid tillbaka till dem efter ett tag.


Nu är det bedtime för mig, inga större utsvävningar på vardagskvällar här inte. God natt och sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0