Klappat och klart

Nu är alla klappar inhandlade och alla kakor är bakade. Allt är levererat till föräldrarna. Det är bara mormors present som ska slås band om, jag ville ha mammas godkännande innan jag knöt ihop asken. Mamma provsmakade och presenten fick godkänt. I år har dock mormor bestämt att hon ska fira jul hos min kusin vitamin och hennes lilla gullunge. Mormor har firat jul hos oss kanske 23 av de jular jag upplevt så om hon nu vill fira med kusin vitamin så får hon det. På juldagen kommer mormor och hennes gubbe, Storebror, Svägerskan, moster och morbror hem till mamma och pappa på kalkon. Kalkon har vi ätit i alla tider. Kan vara en tradition som farmor hade med sig från USA, men jag vet faktiskt inte. Jag hinner med andra ord gott och väl knyta rosetten kring mormors paket innan juldagen. I år kommer inte farmor och farfar upp från reserv Danmark så jag, mamma och pappa får fira julafton på egen hand.


 I morgon åker jag och Sambon till göranperssonland. Det blir därför lite dåligt med uppdateringar eftersom det inte finns Internet i göranperssonland. Men alla är väll ändå så upptagna av att fira jul att de inte hinner ut och kolla bloggar. På julafton 12.53 tar jag X2000 tillbaka till mitt kära Stockholm och åker hem till mamms och papps där det blir fika framför Jul Kalle, julmat och allmänt julmys. Tror faktiskt att jag stannar kvar där över natten, var uppe i mitt gamla rum med julklapparna och min gamla säng, som fick flytta hem till föräldrarna igen efter att jag blev sambo med Sambon, såg väldigt skön ut. Det är faktiskt en särskild känsla att sova i sitt gamla rum och vakna när man hör att pappa gör frukost.


Hur som helst, jag är redo att börja fira jul, så bring it on!

               
Bilden är lånad från: http://www.jlprofit.se/jlnews/images/julklapp.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0