Loj

Idag vaknade jag förvånansvärt pigg med tanke på att det är måndag. Dagen har rullat på men det märks på oss alla i skolan att det börjar nalkas lov, alla går ner på halvfart och lunkar runt. Men i morgon blir det full fart, i varje fall för en av grupperna för då ska de få tillbaka sina sagor med betyg samt göra muntliga redovisningar på religiösa frikyrkor/sekter. Jag har aldrig haft muntliga redovisningar med dem så det ska bli kul att se.


Var med på skolgympan, vi spelade fotboll, basket och innebandy. Korta stunder med varje och sen växlade vi i 1,5 timmar. Brukar normalt bli VÄLDIGT taggad när det vankas basket men idag uteblev det verkliga tagget. Kände mig istället lite loj och seg, konstigt med tanke på att jag var pigg i morse. Såg inte alls när bandybollarna kom farandes med alldeles för hög hastighet, jag menar det brukar jag ju se annars, eller inte. Men mitt lag lyckades vända ett ganska stort underläge, bra jobbat. Alla kämpade på bra och ingen skadades mer än nödvändigt.


Nu börjar jag bli extremt hungrig eftersom jag väntat in Sambon som jag trodde skulle ha kommit för en halvtimme sen men upptäckte när han ringde och meddelade att han är sen att tiden sprungit iväg. Frågan är nu om jag ska vänta in Sambon och riskera gå lös på julgodiset eller om jag ska äta och gå lös på julgodiset senare istället. Jag åt INTE en Kexchoklad på vägen hem. Något sådant skulle jag aldrig stoppa i mig.


Nu ska jag fortsätta min kväll i lojets tecken. Kram!


Kommentarer
Postat av: Patric

Är det inte snart dags för nästa inlägg?

2008-12-16 @ 19:14:06
URL: http://blogg.passagen.se/footlove/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0