Lucia

Idag stod godisbak på schemat. Vi träffades redan klockan 11 hemma hos Lillis för att hinna med allt. Vi hann baka totalt 8 sorter godis: Pepparkakskola, chokladkola, knäck, tryfflar med två "toppings", zackariasrullar, nöttoppar, chokladpenslad lakritskola och chokladdoppade karameliserade hasselnötter. Mina två val var vääääldigt pilliga. Lakristskolan skulle ha doppats i chokladen men först smälte kolan i chokladen eftersom chokladen var för varm och sen blev det väldigt kladdigt eftersom bitarna blev så hala så vi valde att pensla med chokladen istället. Lillis kök blev mer eller mindre chokladindränkt av all vår smälta choklad. Har ju förståss inte kunnat motstå att testa några av sorterna men  jag tror att jag har hål i minst en tand för det ilade något in i bängen när kolan fastnade i tänderna. Har lite ilningar i vanliga fall eftersom jag tydligen gnisslar tänder på natten men nu var ilningen betydligt värre. Förra sommaren sa tandläkaren Jonas att jag hade lite hål som skulle kunna lagas när jag fick ett jobb (det vill säga pengar) och jag misstänker att han tänker laga dem när jag blir kallad efter jul. Sambon ska dit på måndag och ska be honom ge mig en eftermiddagstid så att jag slipper ta ledigt från jobbet. Jag är dock rädd att jag kommer bli ruinerad. Vad kostar det att laga tänder egentligen? Undrar om man kan önska sig tandläkarbesök av tomten? No more candy för mig framöver!


Inget luciafika har det blivit heller idag, det har liksom inte hunnits med men både jag och Sambon fick luciafika på jobben igår så det känns som att det var lucia igår. I morgon får det bli glögg och adventsfika!

Nu ska jag se på tv. Ha en skön lördagskväll! Kram


Kommentarer
Postat av: Patric

Kan du ta med lite godis i morgon? = D

2008-12-14 @ 13:06:20
URL: http://blogg.passagen.se/footlove/
Postat av: Fru Jurist

Tack för mysigt baksällskap igår! Ja, nu är hela kylen full med godis, maken blev lycklig som ett barn när han provsmakade sig igenom sortimentet! Stor kram!

2008-12-14 @ 19:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0