Tillbakablick på 2008

I januari skrev jag på papper på att mitt vikariat övergått i en tillsvidare tjänst. Det kändes skönt att veta att jag hade ett jobb som jag skulle få jobba på så länge som jag ville och kul att få fortsätta jobba med de roliga kollegorna och de snälla eleverna. Samtidigt som kontrakt för jobb skrevs satte jag mig efter ett halvårs uppehåll åter i skolbänken för att bättra på min behörighet. Jag som trodde att jag aldrig skull behöva plugga igen, men ack så fel jag haft.


I februari började Melodifestivalen och varje lördag satt jag bänkad framför TVn och hejade. En måndagsmorgon efter att ha sett Perellis bidrag konstaterade både jag och Fyrbarnsmamman att vi nog sett det vinnande bidraget på lördagskvällen och vi hade helt rätt!

                                                           Och vinnaren är....

                                                     
                     Bilden lånad från: http://www.alltomstoruman.se/media/charlotte_pirelli.jpeg

I mars släpade vi hem resekataloger och började planera sommarens semester först lutade det åt Sicilien eller Italien men sen föll lotten på Mallorca. Men tänk om det bara var pensionärer och barnfamiljer? Bäst att välja en liten ort. 
                                                Pensionärs paradis eller trendig jetset ö?

                                                        
                    Bilden lånad från: http://www.mallorca.citysam.de/images/landkarte-mallorca.gif


Efter diverse problem med magen konstaterade läkaren i April att stackars jag är laktosintolerant. I min vilda fantasi fick jag för mig att detta skulle leda till värsta viktnedgången som när pappa slutade äta fil eftersom jag ju också slutade med fil, men icke sa nicke, det krävs mer än så för att få kilona att rasa. Sambon tyckte att vi behövde en egen båt och köpte en Sandströms med 15 hästar på.


Maj blev kryssningsmånaden nummer ett. Första kryssningen gick till Helsingfors med Lillis och Fru Jurist. Vi höll nästan på att missa färjan och fick springa med våra väskor från Slussen till terminalen. I Helsingfors gick vi på konstmuseum och åt bakverk på Fazerkonditoriet i strålande solsken.  Andra kryssningen var en konferensresa med jobbet.            
                                                        Behöver jag ge närmre presentation?                                  

                                                            
                                               Bilden lånad från: www.fazergroup.com

Den 7 juni gifte sig Storebror och Svägerskan i Ulriksdalskapell. Solen sken och det var 500 grader i kyrkan. Efter uppskattad tipspromenad blev det en fyrarätters middag följt av den godaste chokladtårta jag ätit och dans till liveband. Så fort sommarlovet börjat försvann solen. Magen fortsatte utredas och nu kunde bakteriebrist läggas till listan på problem, detta "botas" med Proviva. Liksom för Sveriges alla övriga tjejer blev det en tjejkväll med Sex and the city the movie med Lillis, Lakritsfisken och Fru Jurist. En film med både skratt och tårar.


                                                                       Vem är du?
                                               
     Bilden lånad från: http://annamorveto.blogg.se/images/2008/sex-and-the-city-more-takes-3_11816092.jpg

Semestern i juli började i Port de Pollencia på Mallorca. En mysig fiskeby med lagom mycket pensionärer och ungar. Sen följde tre soliga veckor både i paradiset och i Göranpersonland. Endast 1 regndag blev det på semestern men samma dag som Sambon började jobba kom regnet och sen regnade det fram till jag började jobba igen.
                                                                     En perfekt by för oss!

                                                  
   Bilden lånad från: http://www.secretdestinations.com/images/regions/mallorca/pollenca_2.jpg

Första helgen i augusti gifte sig Krulltotten med sin Skånepåg på ett regning Värmdö. Efter ytterliggare två veckors regnande blev det dags att återgå till vardagen med jobb och pendeltågsresor. Mamma Mia var lika bra på bio som den var på teater i London för några år sen.


I september lånade jag och Storebror pappas bil och åkte ner till farmor och farfar i Skåne. Det var längesen vi var nere och hälsade på och det var längesen jag umgicks så mycket med min bror.


Efter ett otrevligt bemötande på The studio där vi skulle ha blivit fotograferade blev det i stället en kul tjejkväll med sminkning och drinkar hos mig innan i tog en taxi till Hotellet. Oktober var även månaden då Krulltotten och Skånepågen berättade att de ska ha barn. Får ju inte glömma att Sjöstadsfröken började blogga under oktober.


I november blev det återigen dags för kryssning med jobbet, den här gången tog vi med oss Björnligan på Fordon. Det blev en riktig höjdar kryssning men folk är allt ena riktiga tröttmössor dagen efter. En kryssning kommer aldrig ensam verkar det som så ytterligare en kryssning hanns med. Har nu hunnit med fler kryssningar på ett år än under tidigare delen av mitt liv.

                                                                     "Färjan" live!
                                            
                  Bilden lånad från: http://www.brunossons.com/res/Default/cinderella1.jpg

December har som vanligt varit full av julstök och bak. Lussebullar, tre sorters kakor och massa godis har hunnit bakas. Ännu mer godis har ätits. Årets dyraste köp (vårt dyraste någonsin) gjordes men har inte levererats än. Lite ångest finns över att vi kommer behöva skiljas från vår kära Pärlan, men hon får det nog bra hos sina nya ägare. Snyft, hon kommer alltid ha en plats i mitt hjärta. I morgon bli det fest med middag och trevligt sällskap för att både ta farväl av året som varit och hälsa det nya året välkommen!

                                                 Knäck är gott men inte bra för tänderna!

                                                     
                     Bilden lånad från: http://www.apoteket.se/content/1/c4/38/70/knack.gif


På det stora hela har det varit ett bra år och jag hoppas att 2009 kommer bli fyllt av lika mycket glädje och roliga minnen som detta har varit!

Nu är jag dessutom helt slut efter att ha satt ihop detta! Jag hoppas att jag under 2009 kommer att lära mig hur man för över bilder från kameran så att nästa års tillbakablick kan innehålla mina egna bilder. Är det något jag glömt ta upp här får ni inte ta det personligt men jag kunde ju inte ta upp årets alla dagar utan bara vissa godbitar!


Kommentarer
Postat av: Fru Jurist

Kul summering! Har ajg helt missat något eller har ni köpt ny bil? Vad då för någon? (maken lär ju vilja höra allt om den imorgon...)



Kram!

2008-12-30 @ 20:02:32
Postat av: Sjöstadsfröken

Svar till Fru Jurist: Nej du har inte missat något för jag har inte sagt något bara gett hintar, tex att vi fick en gran på köpet. Det är en porsche, hahah nej det är det inte. Ni lär ju få höra i morgon. Jag är dessutom högst icke delaktig i detta beslut.

2008-12-30 @ 20:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0