Tittar i kors

Är så trött för tillfället att ögonen tittar i kor och benen knappt bär, måste bero på att kroppen vet att den snart får lov. När jag kom hem var jag dessutom så hungrig att jag knappt visste vad jag hette. Jag brukar ju tycka att lunchen är helt ok men idag var den inte det. Min lunch bestod av kokt torsk med någon lite genomskinlig sås, inga kryddor och potatis. Den vanliga fisken var täckt av vit sås och broccoli. Sen när är det laktos i broccoli? Sen aldrig, de hade väl kunnat slänga i lite broccoli i min mat också. Totalt menlös mat. Men när jag kom hem från min korta runda på stan hade Sambon (kors i taket) middagen klar. Det blev (som vanligt) soppa och baguetter med tonfisk och grönsaker, gott.


Har nu en bröddeg på jäsning eftersom vi inte har något bröd tills i morgon bitti. När brödet är klart är det nästan läggdags för mig med tanke på hur trött jag är, men jag hittar väl någon dokumentär med blod och inälvor som jag fastnar framför och kommer inte i säng förrän alldeles för sent som vanligt. Det kanske kan bli ett nyårslöfte att komma i säng i tid?


Kommentarer
Postat av: Patric

Håller med! Dagens lunc var avskyvärd!!

Tack för din kommentar förresten och för allt beröm : )

Men nästa gång får du stå i mål ; )

2008-12-16 @ 20:08:40
URL: http://blogg.passagen.se/footlove/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0