Advent

Tänk att det är första advent på söndag, tiden går så fort. Fick ett uppvaknande igår på Ica då vi möttes av skumtomtar, must och pepparkakor. Köpte must, pepparkakor och ingredienser till lussebullar men jag glömde saffran. Pepparkakorna var jag tvungen att provsmaka redan i bilen hem, de var goda. Helgen kommer att bestå av adventsstök, måste ner i källaren och lokalisera lådan med julprylar vilket påminner mig om att vi haft som höstprojekt att rensa i källaren, har vi gjort det? Nej!


Sen ska jag baka lussebullar, jag brukar kavla ut degen som vanliga bullar och bre på en blandning av mandelmassa utrörd i grädde, det blir jättegott! Sambon är skeptisk till formen, han vill ha vanlig lussekattsform så i år ska vi prova och se om det går att forma dem så med mandelmasseklägget i. När ljusen och stjärnor är framplockade och bullarna bakade ska jag dricka glögg, must och lyssna på julskivor, synd att snön smultit bort den hade annars förhöjt stämningen en hel del. Vi köpte en flaska med systemets 08 glögg, får se hur den smakar.


Ha en skön helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0