Bollsporter

När vi ändå är inne på bollsporter kan jag passa på att berätta om mina olika karriärer som idrottsproffs. Olika former av dans (barndans i nåt år, bugg 1 termin, hiphop 1 år), handboll knappt en termin (snacka om tråkig sport), Basket en gång (tränaren var dum i huvudet annars är det kul), Ridning 5,5 år samt Badminton 1-2 terminer (varför slutade jag?). Vill mig dessutom minnas att jag gick på någon form av gymnastik under någon termin på lågstadiet vilket är fashinerande eftersom jag knappt kan stå på huvudet lutandes mot en vägg. Undrar vad vi fick lära oss egentligen?


Vad jag tycker om lite andra bollsporter?

Fotboll: blää att se och livsfarligt att spela

Ishockey: också blää att se, man har skridskor på fötterna så det är en plåga och varför ska kommunerna sätta belysning och sanda vid ishallarna men inte vid ridhusen mitt ute i skogen? Don´t get me started.

Volleyboll: Kul när spelet kommer igång, om det gör det.

Bandy: kul eftersom man har ett vapen att slå med.


Vad finns det mer för sporter jag kan ha åsikter om?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0