Du har väl ändå inte fuskat och ätit djungelvrål...

Ja du Fru Jurist vad kan jag svara på den frågan? Det beror lite på hur du definierar ordet fusk skulle jag nog säga. Om du anser att fuska är att hetsäta ca 450 gram djungelvrål så blir svaret nej, men om du istället anser att äta ett par 20 stycken efter att ha bränt 560 kcal på gymmet (för tredje gången i veckan) är att fuska så blir svaret ja.


Till mitt försvar kan jag säga att jag lyckats undvika flera godispåsar under dagen bland annat en påse med Biltillbehör med granar och en påse Polly. Dessa båda påsar viftades det med under min näsa flertalet gånger under eftermiddagen men jag stod emot eftersom jag är så duktig! Djungelvrål är så att säga en gråzon mellan godis och medicin. Oerhört effektivt när man behöver en snabb "fix". Kan dämpa de värsta attackerna av godisbehov. Ja jag vet att jag är en sugarsucker, men jag hävdar att det är medfött och jag kan därför inte rå för det. Jag är ett offer! Det finns helt enkelt inget att göra. Det är obotligt och därför attackerades jag av två godispåsar till helgen när jag var på ICA. Jag försökte slänga ur dem ur vagnen men de klamrade sig fast för kung och fosterland. De kände av att jag är godisoholoc och utnyttjade det till att få ett hem. Elakt!


Nu ska jag sussa! Kram och god natt!


Kommentarer
Postat av: Fru Jurist

Hallå! 450 g djungelvrål - får man inte hål i magen då (någon lakrisexpert kanske kan vitsorda eller bestrida detta?) Jag vet att du varit jätteduktig med träningen, jag tänkte bara på vårt tilläg i tävlingen, "inget snask under veckorna"... Hoppas att du njöt och att de var goda i alla fall! Kram kram!

2008-11-14 @ 08:02:37
Postat av: Sjöstadsfröken

Svar till Fru Jurist: Jag ser det som en förbättring att jag bara äter ett par lakritsar och inte massa annat som jag gjort tidigare, totalt förbud har aldrig funkat för mig, jag behöver något som är tillåtet, klarar dessutom inte av att äta så värst mycket lakrits åt gången så det är bättre med lite lakrits än en massa annat. Självklart har jag inte ätit 450 gram men påsen är från Tax Free och rymmer det totalt.

2008-11-14 @ 16:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0