Far är rar!

Idag är det alla pappors dag, det ska firas! Jag vet att jag har varit lyckligt lottad och fått en av världens bästa pappor! Han har i 27 år, eller egentligen 32 år då storebror föddes, ställt upp i alla väder. Han har skjutsat till aktiviteter och stall trots att det "blir hästskit på nackstödet". Han har hämtat på alla möjliga platser runt om i Sverige på alla möjliga och omöjliga tider. Sponsrat skidresor, språkresor och studier. Betalat dyra telefonräkningar när dottern ringt från andra sidan jordklotet och velat åka hem. Han ställer upp och hämtar båtar, båtkärror och ta upp båtar ur sjön. Han hjälper till att flytta (fem gånger på 4 år) och hämta möbler på möbelaffärer. Han är en rackare på att fixa fram möbler som skulle varit dyra till billigare pris. Han är bra på att köpa gott godis som han gömmer och plockar fram när familjen är sugen. Lånar ut bilar när det kniper gör han också. Han är bra på lite av det mesta min pappa! Han har nog aldrig skällt heller vad jag kan minnas men han var inte så glad påsken för 10 år sedan då Sjöstadsfröken skulle övningsköra nere i Skåne och inte riktigt såg sig för när hon gjorde en vänstersväng, det hade kunnat sluta illa men det enda pappan sa då var "Kör in till kanten och kliv ur bilen, du kör inte en meter till förren du tagit  lektioner på körskolan". Men skällde? Nej det gjorde han inte men lektionerna på körskolan de betalade han. Ett riktigt praktexemplar till pappa! Jag har och har haft det bra med min snälla papps. I kväll blir han firad hemma hos sin dotter med middag då även Storebror med fru kommer! Passa på att krama era pappor lite extra i dag! Kram till alla pappor (och er andra också)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0