Första advent

Kommer ni ihåg när man var liten och gick i skolan? Då fick man lära sig dikter om de olika söndagarna i advent, jag kommer bara ihåg dikten för fjärde advent så den kommer ni få läsa då men de andra tre har jag tyvärr glömt. Någon som kan dem? Mamma brukar alltid kunna såna saker.


Har ni adventsfikat något? Jag ska strax ta mig en (eller två) Lussebullar och lite julmust, I love julmust. Innan maten blir det lite glögg.


Ett år när vi var små firade min kusin och hennes pappa julafton hos oss eftersom moster jobbade och då drack Kusin Vitamin så mycket julmust att hon fick utslag över hela sig, då blev inte moster glad. Undrar hur mycket must man måste dricka för att få allergisk reaktion?


Trevlig första advent till er alla!


Ps. Missa inte den spännande nedräkningen inför jul här på bloggen! Funderar på att ha en gåtkalender med en ny gåta varje dag men jag vet inte om jag kan 24 gåtor så vi får se, kanske "roliga" historier?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0