Gruppanalys!

I helgen hade vi i uppgift på min Svenskakurs att diskutera en Lennart Hellsing bok via nätet. Min grupp valde att analysera ABC som börjar Agare, bagare, kopparslagare... känner ni igen den? Nu har vi till på måndag på oss att analysera Maria Gripes Glasblåsarns barn, som jag ju lyckades förväxla med Skuggan över stenbänken, virrpanna.Vi ska jämföra den med det typiska i sagogenren och se om hon bevarar eller förnyar genren, svårt. Jag och en annan tjej har påbörjat gruppens diskussion men det ska inte lämnas in förren på måndag, vår lärare ska "titta in" i vårt diskussions rum på torsdag för att kommentera. Så det är vad jag pysslar med nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0