Ibland är allt bara så hopplöst

Jag läser ju in behörigheten i Svenska på deltid och vår lärare i kursen har varit dålig på att komma med instruktioner och feedback, hon är sjuk hela tiden känns det som. Vi fick i oktober veta att vi som jobbar med äldre elever skulle kunna ha vår praktik på våra egna skolor om vi ville, vilket man ju självklart vill, och att det vi ska undersöka ska ha med något av det vi läser den här terminen att göra. Jag tyckte då att det skulle vara en bra idé att hålla på med sagor och har påbörjat det projektet med mina elever för att vi inte ska behöva stressa. Men igår kväll kom instruktioner om att vi ska jobba med en av fyra angivna texter, som alla är för barn under 12 år, och utifrån dessa texter göra en lektionsplanering som vi ska genomföra. Hallå!!!!! Mina elever är minst 16 år och vill nog inte läsa böcker för 12-åringar, de kommer att dö då eller åtminstone protestera vilt. Det kändes som att all framförhållning bara rasade samman, nu blir det jättestressigt om jag inte kan skriva om mitt Sagoprojekt. Skrev och frågade läraren om detta och såg att flera andra också gjort andra planeringar som de skulle vilja följa. Hoppas att läraren ger med sig så att jag slipper börja tänka om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0