In i dimman!

I morse när jag vaknade var det dimmigt men inte så värst kallt. När jag kom ut till Bonnhåla var det kallt, mycket kallt och lika dimmigt som vid slaget vid Lützen 1632. När jag konstaterade det för eleverna tittade de på mig som om jag slagit huvudet i något eller nåt, men är man historiefröken så är man. Är det inte i morgon det är Gustav Adolf dagen? Det måste jag kolla upp. Är det det ska jag passa på att förgylla mina elevers dag med lite svenskhistoria, de kommrer att älska mig efter det,  NOT. De har ju egentligen inte historia men de som är intreserade vill bara höra om världskrigen, men 30 åriga kriget var ju nästan som ett världskrig på sin tid, man visste ju inte hur stor välden var då. Om de får välja på förhör på verb eller lite historia undrar vad de väljer? Undrar hur Gustav Adolf bakelser smakar, någon som vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0