Oväntat besök

Klocka 14 ringde sambons pappa och sa att han, sambons mamma och sambons faster skulle titta förbi på vägen hem. De hade varit på begravning i Norrtälje och fastern ville se hur vi bor. Jag hade precis påbörjat mitt Lussebullsbak och de kom precis lagom till att andra plåten skulle ut ur ugnen. De stannade i en timme ungefär innan de satte sig i bilen igen för fortsatt färd hemåt. Jag kom helt av mig i mitt advents pysslande och glömde plocka fram ljusstakarna, kom på dem lagom till tacosen. Upptäckte dessutom till min förskräckelse att vår sovrumsgardin såg alldeles grådammig ut när jag satte mig vid datorn och insåg att den inte blivit tvättad på ett bra tag, den åkte direkt in i tvättmaskinen. Mu är gardinen tvättad och stjärnor och stakar framtagna. Glömde dock adventsljusstaken för levande ljus men den får jag leta reda på i morgon. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0