På begäran...

...kommer här en längre redovisning av helgens kryssning ur Sjöstadsfrökens perspektiv.


När vi hittat våra hytter började vi med att fira vårt födelsedagsbarn, Björnbroder 1. Han skulle firas med wiskey som var smörslungad eller nåt. Jag kan ju inget om wiskey men den skulle tydligen vara god, enligt mig var den aningens bättre än vanlig gubbdricka men inte så pass mycket att jag skulle dricka det frivilligt. Sen gick Björnligan och vi till spat och plaskade runt i bubbelpoolerna både ute och inne. Rätt skön känsla att sitta i en varm pool ute på däck i totalt mörker. När vi blivit så pass rena att vi inte behöver bada förrän till jul igen gjorde vi oss vackra inför kvällens bravader. Vi inledde med en trerättersmiddag (för mig 3,5 rätters eftersom jag åt upp halva Fyrbarnsmammans efterrätt) med gott vin. Sen tog vi en tur runt båten för att kolla in läget lite, dansbandet skippade vi direkt. Upptäckte till vår (min och fyrbarnsmammans) glädje att det var fullt ös på diskot så där blev vi kvar resten av kvällen. De andra tog stärkande drinkar innan de gjorde oss och schlagern sällskap på dansgolvet. Björnbroder 3 var uppe med oss och gav järnet tills matochsovklockan ringde och han stupade i säng. Både Bossen, Dalmasen och Björnbroder 1 var uppe på dansgolvet trots att de sagt att de inte dansade. Kul! Vid halv tre snåret blev vi hungriga och letade reda på lite pizzaslicar och chips. Jag åt, hör och häpna, inte upp min slice. Under denna tid hade Dalmasen två meningar han kunde säga "Jag ska börja blogga" och "Stackars "Dansbandskungen" som ville dansa med Fyrbarnsmamman." Sen gick vi och lade oss.


På något sätt hade vi fått för oss att frukosten skulle ätas klockan åtta så halv åtta ringde larmet. Jag hade nog inte sovit mer än max någon timme då eftersom någon i hytten snarkade. Frukosten var god! När man reser med gamlingar måste man tydligen vara beredd på att de inte är nöjda med 3-4 timmars sömn utan måste sova igen efter frukost, boring! Mitt festmotto är "Man mår som man förtjänar och man måste orka som vanligt dagen efter utan att klaga man har bara sig själv att skylla". Efter att ha läst en stund lämnade jag tröttmössorna i hytten och tog en sväng runt båten och satte mig sen och tittade ut på havet och vågorna. Hav är läskiga men ändå fascinerande med sina vågor och sitt otämjbara liv. Måste ju passa på att vinka lite åt mitt paradis också när jag ändå åkte förbi, längtar lite till i slutet av April eller början på Maj då vi kan åka ut dit igen.


Ojdå, nu började jag visst drömma om sommaren och kom ifrån ämnet! Framåt tolv började de andra bli sig själva igen och efter diverse tax free besök blev det en god och välbehövlig hamburgare (inte heller denna åt jag upp helt) till lunch. Sen var äventyret slut för den gången och det var ett gäng slagna hjältar som klev av landgången i Stockholm flera goda skratt och värmande minnen rikare! Tack allihop för ett kul dygn!

(Fyrbarnsmamman: jag hoppas att den duger och att dina odjur snart blir friska så att du kan komma till jobbet. Hur ska jag och boysen klara en tisdagförmiddag utan dig? Det kommer bli katastrof. Nä, jag skämtar vi ska nog klara det ändå.)


Kommentarer
Postat av: Fru Jurist

Låter som en trevlig helg! Blir lite sugen på kryssning själv - kanske skulle kolla med L och S om vi kan få till något under tidiga våren?

2008-11-11 @ 08:42:21
Postat av: Språkpolisen

Hej Systern,



Jättebra skrivet! Drycken heter whisky i Skottland och whiskey på Irland och i USA. Försår att det är svårstavat för en nykterist.



/Språkpolisbrodern

2008-11-11 @ 13:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0