Svanen svanen

Hemma på min gata i stan bor det en svan som jag döpt till Svanen svanen. Det verkar vara något fel på honom eftersom han inte beter sig som en svan. För någon vecka sen låg han på en av broarna här i Sjöstaden, folk kunde passera på någon meters avstånd utan att han började fräsa så som svanar normalt fräser när någon kommer nära. Han har även legat utanför Jimmys Marina (en restaurang) och tittat på folk utan att bry sig. Men igår började det verkligt konstiga: Jag var på väg från träningen och Svanen svanen låg på gångvägen nära en papperskorg. Bredvid sig hade han en sån där plastburk som man får sallad i, det såg ut som att det låg bulgur utspritt på marken. I området runt omkring låg det bajsfläckar av typen diare´ som var ca 10 cm i diameter. Minst 10-15 stycken sådana fläckar. Han fräste inte heller när folk gick förbi. Idag när jag återigen passerade gick Svanen svanen men han åt ut soptunnan. Lite diarefläckar var det runt omkring honom idag också. Mår han verkligen bra tror ni eller bör jag ringa till någon som får komma och ta hand om honom? Jag är orolig och tycker så synd om honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0