Tabac

I kväll ska vi träffa en av sambons kompisar med sambo. Kompisens tvillingbror skulle också ha kommit men han har blivit sjuk och får stanna hemma i Uppsala. Alla tre pojkarna kommer från "Göran Persson land" men flyttade upp till Uppsala för att plugga en gång i tiden. Vi ska träffas på Tabac som ligger på Lilla Nygatan (tror jag) i Gamla stan. Det är lite som en bar med massa god mat. De har bland annat hamburgare, club sandwich, pasta, kött och tapas. Jag har tidigare ätit deras hamburgare, deras goda pasta med vitlökssås, räkor och avokado samt deras tapas. Funderar på om det ska bli pastan igen, den är sååååå god! Det är dessutom bra priser på maten. Till efterrätt har de bland annat en himmelsk chokladpannacotta med hallon. Den har jag ätit ett par gånger. Känner hur det börjar vattnas i munnen när jag tänker på maten och hör ett dovt kurrande från magen, jag är nog hungrig redan men vi ska inte ses förrän klockan 19, hur ska detta sluta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0