TGIF

Så var det äntligen fredag. Brukar normalt sett inte känna riktigt så, självklart är det skönt med helg men jag gillar ju att jobba, men den här veckan har jag varit så trött. Det kan ju bero på att det i princip regnat sen i måndags och knappt varit ljust på dagarna. Bara grått, grått och lite mer grått har det varit. Hoppas att solen tittar fram lite i helgen men det lär väl knappast hända.


Åkte direkt och tränade efter jobbet så nu har jag tränat det jag måste den här veckan men det kanske blir ett pass på söndag också. Jag har ju blivit duktig och börjat komma iväg på sånt på söndagarna under hösten, förut hade jag problem med att komma i väg på helgen hade ingen motivation för det. När jag kom hem tog jag en sväng om med först dammvippan och sen dammsugaren så nu är lägenheten dammfri (jaja det finns säkert damm bakom bokhyllor och byråer om någon skulle kolla men nästan dammfritt är det). Skönt att ha sånt tråkigt gjort redan på fredagen då slipper man tänka på det under helgen.


När sambon kommer hem blir det pasta med spenat, tomat, bacon och cashewnötter. Vi har lagat det förut men kommer inte ihåg vad vi tyckte om det, risken finns att vi inte gillade det eftersom vi glömt bort det. Mat vi gillar "lagar vi sönder" tills vi inte vill se den på flera år. Hur som helst blir det ju lite variation till den vanliga repertoaren, kanske gillade vi den ändå, hade den varit riktig äcklig hade jag väl ändå inte satt in receptet i receptpärmen, eller? Sen lär det bli ett eller två avsnitt Dallas om vi inte orkar se film. Vi har pratat om att hyra Madagaskar, men den går på tv i morgon, men redan kl 18 vilket är lite tidigt så vi kanske hyr den ändå (vi har inget att spela in på).


Annars i helgen blir det nog ett besök på Nacka Forum eller Forum Nacka som det kanske heter. Vi skulle dessutom behöva plocka av motorn från båten, sist hade vi ju inte rätt verktyg men det har pappa fixat så nu borde det funka.

Nu ska jag sätta på en bra skiva och njuta av att det är fredag! Ha en trevlig kväll! Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0