Världens bästa jobb!

Vissa dagar känner jag att jag verkligen har världens bästa jobb. Idag är en sån dag. Som vanligt klev en av eleverna på tåget ett par stationer från slutstationen. Vi sitter alltid i närheten av varandra men inte bredvid eller mitt i mot varandra. Vi säger alltid god morgon när han går på (om jag inte sover då förstås) och sen fortsätter vi oftast resan i tysthet. Jag brukar sen promenera till skolan medan eleverna oftast tar bussen. Den här eleven brukar ta bussen men har promenerat med mig i ett par dagar men i morse sa han:

 -I dag tar vi bussen för den står inne.

Vad kan man svara på det förutom ja? Tänk en elev som inte tycker att det är dödspinsamt att åka buss med sin lärare. Han hade lika gärna kunnat gå till bussen utan att säga till mig. Vilken härlig morgon!


Dagen fortsatte lika bra och efter lunch satte jag mig i vårt storrum/fikarum/matsal/rastrum/cafeteria för att rätta lite och vips så hade jag två elever bredvid mig som ville jobba engelska, den ena skulle jobba med det tills han blev klar med boken (bestämde han själv) vilket han också blev. Tänk de jobbar frivilligt och vill sitta vid samma bord som fröken.


Dessa dagar är fantastiska och jag känner verkligen att jag valt rätt yrke.


Kommentarer
Postat av: Adde

Du är världens bästa lärare med :)

2008-11-21 @ 12:34:06
URL: http://metrobloggen.se/DJaddek
Postat av: Helen Carlsson

En liten protest! Det är ju jag som har världens bästa jobb!!!! Kram

2008-11-21 @ 19:33:20
Postat av: Adde

Malin är lärare och du helen e "lärarwanabe" :)

2008-11-21 @ 21:18:35
Postat av: Helen Carlsson

Där har du FEL lilla Adde!!!! Jag har aldrig velat bli lärare. Men däremot har jag många andra drömmar här i livet. Vi får se om de blir verklighet eller om det fortsätter att förbli drömmar!!!!

2008-11-23 @ 16:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0