Fröken förvirrad!

Kommer ni ihåg att jag skrev om boken Skuggan över stenbänken av Maria Gripe som jag läser för min kurs? Det visade sig vara fel. I går var jag som sagt ner till Växjö och hade sällskap av två andra tjejer på tåget ner. Kursare 1 säger:

-Jag har med Glasblåsarns barn att läsa, men det är så dålig.
-Tycker du, den var ju jätte bra, svarar jag
- Tycker du?
-Ja, men jag vet inte hur jag ska få till en bra analys för det finns liksom ingen ingång till det, inte som när vi läste Drougge som det fanns massa saker att ta upp i.

På seminariet:
-Ni ska ju göra en analys av Glasblåsarns barn som är en konstsaga, men eftersom många tycker att det är lite jobbigt kan ni få göra det i grupp, sa läraren
-Är det en konstsaga, vad lustigt, mumlar jag så Kursare 1 hör. Funderar sen på om man kan analysera varför boken heter Glasblåsarna barn när den inte handlar om Glasblåsarbarn.

På väg till tåget:
-Kan vi gå in på bokhandeln, jag måste se om Glasblåsarns barn finns, den är utlånad på mitt bibliotek säger kursare 3.
-Ok svarar jag och kursare 4.

På tåget strax efter Norrköping till sovande Kursare 1:
-Var det Glasblåsarns barn vi skulle läsa?
-Mmmm.
-Men jag har ju läst Skuggan över stenbänken.
-Det är ju fel, somnar sen om.

På tåget vid Gnesta:
-Skämtar du när du sa att du läst fel bok?
-Nej.
-Skuggan över stenbänken är ju bra inte konstigt att du tyckte om den, den här är sugdålig (lyfter på Glasblåsarns barn).
-Det hade ju varit lustigt om jag analyserat fel bok eller ännu bättre diskuterat fel bok med er på FC. Tur att man är ute i god tid i varje fall, jag hinner ju läsa rätt på innan det är dags ändå.

Tänk så förvirrat det kan vara ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0