Igår fick jag...

...ett telefonsamtal från min vän Lillis som tyckte att det var så länge sen vi sågs. Vi bokade in kvällen för en liten date. Jag och Lillis fann varandra på gymnasiet när vi upptäckte att vi hade samma intresse eller ointresse för idrottslektionerna, sen dess har hon, jag och en till kompis, Fru Jurist (fast jag ville kalla henne Affe här i bloggen men fick inte) hållit ihop. Vi hade fem år på olika håll i Sverige, Lillis i Lund och Fru Jurist och jag i Uppsala (jag vågade inte flytta längre från mamma och pappa), men nu bor vi alla på olika platser i Stockholm, men hinner inte ses så ofta som vi skulle vilja. Till kvällens date ville självklart även Fru Jurist komma och det fick hon såklart. Vi ville ha något enklare att äta, sallad eller soppa, vilket inte var så lätt att hitta på kvällen. Det är kanske mer lunchmat?  Vi hamnade på Hurtigts på Drottninggatan där jag åt en sallad med chevré, rödbetor, valnötter, quinoa och självklart vanlig grönsallad. Det var supergott, ska komma ihåg den till nästa gång jag blir sugen på sallad här hemma. Den var ju inte ett dugg svår att göra. Det blev två timmar med prat om gymnasietiden innan det blev dags för oss tröttisar att dra oss hemåt. Tack för en trevlig middag flickor!/Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0