Just nu läser...

...Sjöstadsfröken Skuggan över stenbänken som är en ungdomsbok av Maria Gripe. Jag läser den eftersom den ingår i min svenskakurs där vi den här terminen läser om Barn- och ungdomslitteratur. Har aldrig läst Maria Gripe förrut eftersom jag trodde att hon skrev konstiga böcker. Såg Agnes Cecilia på bio för 100 år sen och den tyckte jag var lite konstig då och har därför helt ratat Gripe. Men jag tycker att boken jag läser nu är jätte bra och spännande. Vill knappt släcka lampan på kvällarna. Tur att boken bara är på ca 250 sidor och att jag bara har ca 50 kvar så att jag inte behöver ligga och läsa förlänge i allt för många dagar. Det finns massa bra ungdomslitteratur som kan roa även oss som inte är ungdomar längre till exempel Sara Kadefors Sandor slash Ida, Katarina von Bredows Expert på att rodna, Emma Hambergs Linas kvällsbok. Böckerna är bättre än filversionerna i de fall boken blivit film. Dags att sova! /Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0