Lov

Som lärare får man flera ofrivilliga lov. Självklart kan det vara skönt, men vad ska man egentligen göra under dessa lov och ledigheter då ingen annan man känner är ledig? Idag tänkte jag överraska min mormor med ett besök och nybakta muffins, men hade hon tid med besök idag? Nej, hon skulle fixa naglarna och sen på ärtor och punsch med pensionärsklubben. Då blev det ju inget muffinsbak heller och jag som såg fram mot dem när jag svettades på gymmet i morse (60 min trappmaskin +100 situp på boll + 40 armhävningar). Efter att ha läst en stund tog jag en promenad till Sickla, lämnade in mina höstskor till skomakaren eftersom de behövde klackas om innan användning. I morgon hoppas jag att sambon är ledig så att vi kan byta däck på bilen, ta av motorn på båten och handla. Annars får jag försöka göra det själv. Men vad ska jag göra på mina andra lov fram över? Ge mig bra och roliga förslag! Sätt igång och tipsa (jag vill inte städa hos er men kan tänka mig att passa småglin).

Kommentarer
Postat av: matilda

tja! kolla in och kommentera min blogg! ;):)

2008-10-30 @ 17:36:52
URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Postat av: emelie

åå bor du vid sjön? kram

2008-10-30 @ 17:45:57
URL: http://stylebyemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0