Potatisgratäng med vaniljvisp?

I söndags när jag skulle göra potatisgratäng till middagen hällde jag upp matlagningsgrädden i ett litermått för att blanda med vitlök och lite annat. Då säger Sambon på skoj -Vad är det? Är det vaniljvisp? -Hahaha, roligt säger jag men kollar ändå på förpackningen och ser att det faktiskt är vaniljvisp. Mildas matlagningsgrädde och vaniljvisp ser nästan identiska ut. Tänk om Sambon inte skämtat, då hade jag inte kollat förpackningen och vi blivit tvugna att äta potatisgratäng gjord på vaniljvisp. Det hade nog inte varit så lyckat, eller är det någon som provat? Nu blev jag tvungen att först rusa ut och köpa ny grädde samt fick göra efterrätt av vaniljvispen. Middagen blev försenad men resultatet blev bra. Så inget ont som inte har något gott med sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0