Trevlig Lördagskväll!

I går efter att vi fixat med båten var det bara att köra i 240 hem för att laga middag eftersom våra goda vänner Fru Jurist och Fackpampen (tänkte först at han skulle vara herr Jurist eftersom han är gift med Fru Jurist men Fackpampen var roligare) bjudit hem sig till oss på middag. Det är alltid kul och trevligt att umgås med dem. Fru Jurist har jag känt sen innan vi viste att det fanns något som heter jurist utan ägnade oss åt att käka sand i sandlådan på dagis. (På den tiden hette det dagis och inte Förskola som alla som jobbar där i dag vill att man ska säga. Men jag säger fortfarande Dagis i ren trotts. Mina framtida barn ska gå på dagis. Så det så!). Vi bjöd på mousserande vin m lite chips, skaldjurstårta med vitt vin (som de hade med till oss på landet i somras) samt Lasse Berghagens ostgrattinerade kycklingfilé med ris och rött vin. Till dessert blev det två sorters Ben och Jerry glass. Efter maten spelade vi Pratmakarna men det måste varit något fel på tärningarna för killarna vann TVÅ gånger. De åkte hem vid halv ett men innan jag väl kom i säng var klockan närmare två. Måste nämligen gör sit-ups innan jag lägger mig och det tar sin lilla tid. Det blev hur som helst en trevlig kväll med trevligt sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0