Utmaningen

I flera år har jag och Fru Jurist varje måndag lagt om våra matvanor för att börja leva ett nytt och hurtfriskare liv. För 2,5 år sen lyckades vi båda mycket bra med detta men nu har vi åkt dit igen. I våras bestämde jag och Fru Jurist att vi skulle ha en stegutmaning och var tvugna att gå minst 10 000 steg per dag, detta rann dock ut i sanden när sommaren kom. Men så i går kom ett mail från Fru Jurist med en utmaning om att gå ner i vikt eller liknande till måndagen efter första advent det vill säga om 7 veckor. Självklart nappar jag på detta och ska nu till måndagen efter första advent ha minskat ca 4 cm i midjan så att jag kan ha mina kritstrecksrandiga byxor som jag inte vågar ha just nu pga sprickrisk. När jag kan ha dem igen är jag nere i matchvikt igen. Detta innebär nog ca 3-4 kg, men eftersom muskler väger mer än fett ville jag hellre ha det i centimetrar, ifall jag skulle bli jätte vältränad helt plötsligt menar jag. Jag utmanade dessutom tillbaka med att vi måste träna hårt,det vill säga på gym, pass eller jogga minst två gånger i veckan samt minst två 60 minuters promenader i veckan. MINST! Helst fler! Nu måste ni vara med och heja på oss! Rapporter kommer allt eftersom. Har hittils gått mina två promenader denna vecka. Detta måste lyckas!


Kommentarer
Postat av: Lillis

Jag är på, måste passa mig så att inte sambokilona sätter sig!

2008-10-15 @ 13:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0