Världsbästa svägerskan!

Min snälla svägerska har ordnat så att en av mina elever får komma och ha praktik hos henne två dagar i veckan i sju veckor. När min kollega Fyrabarnsmamman ringer runt till olika praktikplatser så ryggar nästan alla tillbaka när hon berättar om elevena, de är rädda att få massa extra arbete. Men när jag ringde Svägerskan sa hon att hon skulle fråga sin chef (det säger alla, sen ringer de inte tillbaka) och chefen sa ja. Helt otroligt! Så nu ska eleven praktisera på Sjukvårdsrådgivningens redaktion (tror jag att det heter). De har gjort ett jätte bra program åt henne så att hon ska få prova på olika delar av journalist yrket, de har engagerat sig redan innan hon börjat. Tänk om fler kunde vara så. Tack snälla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0