Converse -bära eller icke bära


Idag fick jag för mig att jag skulle ha på mig mina blårutiga Converse som jag köpte på rea i Exeter sommaren -07, då vi var där på utflykt när jag jobbade som språkreseledare i Torquay. Då hade nästan alla Converse och jag hade gått och funderat på att köpa ett par en längre tid men inte hittat några roliga. Eftersom så många har dessa skor trodde ju jag att de skulle vara sköna, men ack så fel. Som idag när jag började med att gå till stationen (35 min) från stationen till jobbet (15 min), till idrottsplatsen och tillbaka och så vidare så är skorna inte särskilt sköna. Eftersom de är i tyg är de helt stumma och töjer sig ju inte det minsta när fötterna blir varma, de är dessutom helt platta och inte ett dugg uppbyggda vilket innebär ont i fötterna. Men varför använder du dem få kanske ni undrar? Det är ju förstås en intressant fråga och grejen är den att jag ju så gärna vill använda dem eftersom jag tycker att de är så roliga, just dessa har jag inte sett någon annan ha (kan kanske bero på att andra tycker de är ruskiga), och jag faktiskt kan ha sådana skor på jobbet. Men jag använder dem inte särskilt ofta.

Dags att fixa lite inför imorgon! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0