Desperat hemmafru?

Så var det fredag igen. Det är nu 10 dagars ledighet att se fram emot, ibland är det rätt nice att vara lärare.


Har hunnit med damma, dammsuga och våttorka våra grådassiga fönsterfoder sen jag kom hem. Snacka om att det måste vara mycket avgaser i luften. Trasan blev helt grå. Upptäckte att köksgardinen är i stort behov av en tvätt då den är grå istället för vit på utsidan, trevligt!


Borde sätta igång och skala räkor och fixa i ordning morgondagens förrätt: Skaldjurstårta. Receptet kommer från en tidning som hade ett reportage om Pappas sysslings B&B Karnelund i Skåne. Sista gången jag var nere i Ystad och träffade Farfar åt vi där, super mysigt och god mat. Stället är värt en omväg! Skaldjurstårtan kommer att serveras på första utgåvan av Gröna Anna som jag fått från farmor, de är mer än 100 år gamla, coolt. Är lite i valet och kvalet om det ska bli vitt vin eller mousserande till detta. Anledningen till detta fixande är att Läslusen med sambo samt Krulltotten med make och mage på middag i morgon. De har faktiskt aldrig varit här på middag, Läslusen och Krulltotten har varit här men inte på middag. Resten av morgondagens meny skriver jag om senare i helgen.


                     Karnelund i Gislöv!
012.jpg

Bilden lånad från:http://www.karnelund.se/main/default.asp?id=3&langID=1


Back to the kitchen!


Kram så länge och ha en skön kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0