Vad gör skorna i badklädspåsen?

Dagens joggingtur gick runt Sickla sjön (ca 6,5 km). Det var varmt och vårhärligt ute så jag tänkte att det var lika bra att passa på. Men det var när att joggingturen fick ställas in för när jag fått på mig alla träningkläderna hittade jag inte skorna. Visste att jag hade med dem till Venezuela men sedan dess har jag inte sett dem. Kollade igenom skopåsen i garderoben men inga skor, tänkte då att de hamnat i källaren av misstag, men inte där heller. Upp igen och kollade garderoben igen, inte där nu heller. Kommer på att Sambon städat i helgen och efter hans städningar brukar ett och annat vara borta. Kollade då hans garderob också men inte där. Ringde då till honom på jobbet och frågade, han sa at jag hade en påse med skor i garderoben. -Nähä, sa jag, har jag verkligen det. Förklarade vilken färg de är och han kunde erinra sig att han sett dem nyligen.  Öppnade garderoben igen och kollade i papperspåsen med alla badkläder och där i under massa badkläder låg springskorna Vad sjutton gjorde springskorna i badklädspåsen? Till saken hör att jag för att kunna öppna garderoben helt måste flytta på tvättkorgen så detta fick jag göra tre gånger. Ett par minuter senare än planerat kom jag så iväg ut i skogen. Nu måste jag hitta något att äta innan jag åker och handlar.


Kram

        Sickla sjö


Bilden lånad från: www.sicklahus.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0