Vadå ledig?

Idag har det varit full fart igen. Väckarklockan ringde 6.50 men jag snoozade faktiskt i 10 minuter. Efter frukosten slängde jag mig på cykeln och trampade i isande kyla (mössa hade inte suttit helt fel) till gymmet. Körde styrka och 45 minuters cross innan jag trampade hem igen.


När jag kom hem hade Fru Jurist ringt både hem och till mobilen. Vi fixade och trixade med att hitta ett boende i Götet under Madonna helgen och har nu lyckats hitta ett rum eller en lägenhet (lite osäkert vilket) hos en lustig tanta med ett Bed and Breakfast mitt i smeten samt lägenhetsuthyrning. Äntligen kan vi pusta ut på den fronten.


In i duschen och sen skrev jag på en inlämningsuppgift och gjorde klart den som ska in precis efter Påsk. Efter dagens lunch som idag bestod av köttbullar och makaroner satte jag mig åter på cykeln och trampade bort till Kvantum i Sickla för att köpa lite småsaker, glömde dock det viktigaste, såsen till den varmrökta laxen som vi ska äta i morgon, nu måste jag traska bort till Coop och se vad de har för såser.


Väl hemma igen satte jag en bröddeg, bakade hallonrutor samt gjorde en köttfärssås. Shit, vad jag är effektiv. Det där med att vara ledig på loven har jag inte riktigt fattat tror jag.

                                  Hälsobullar              Hallonrutor
                              

Nu ska jag kolla hur många riksdaler som finns på mitt konto inför fredagen då vi ska till shoppingparadiset Gekås i Ullared. Jag har så höga förväntningar att jag nog kommer bli jättebesviken och inte köpa något alls. Vi kör den vägen på väg till Varberg där vi ska på påskbröllop.


Sen blir det packning och en sväng till en av Sveriges dyraste Coop butiker på jakt efter sås, härligt, NOT!


Till min stora förtret är det inget Grey´s anatomy i dag det är f****** j**** ishockey.


Dag att tuta och köra igen! Kram

                  Ett litet påskägg till Sambons kusinbarn som vi kanske 
                      hälsar på i Varberg. Hoppas att de får äta godis!?
                 


Kommentarer
Postat av: Filmskaparen

Glöm inte ge mig lite godis ; )

2009-04-08 @ 18:05:10
Postat av: Sjöstadsfröken

Filmskaparen: Du brukar alltid bjuda mig så jag ska bjuda dig nästa gång jag köper, men jag ska inte äta sånna dumheter framöver.

2009-04-08 @ 18:35:52
URL: http://sjostadsfroken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0