Helg i Sjöstaden

                 

Denna helg är vi inte ute vid Paradiset utan hemma i Sjöstaden. Det känns som om det var hur länge sen som helst som vi var hemma på helgen och det är det säkert också. Vi tog Emelie till Djurgården och gick på IKEA på Liljevalchs. Det var en rolig utställning. Enligt Sambon så var mycket av den fakta som fanns taget från boken om Ingvar Kamprad. Men den har inte jag läst ännu så för mig var det nya fakta.

Efter utställningen gick vi till Blå Porten och åt varsin sallad, jag åt en med rödbetor och Chevréost och Sambon åt en Ceasarsallad. Jag var där och åt middag i torsdags och då åt jag Ceasarsalladen som var mycket god. Salladen jag åt i dag var också god. Sen tog vi Emelie tillbaka till Sjöstaden.

Ikväll ska jag till Fru Jurist på tjejmys, hennes make är ute och flyger runt jorden för att gå på konferens och eftersom hon har en bulle i ugnen fick hon stanna hemma (varför har vi inte konferenser på andra sidan jorden på mitt jobb?). Vi ska hyra en tjejig film, äta orre (ostbågar) och gorre (godis) och kanske dricka lärre (läsk), precis som på den gamla goda tiden då vi bodde hemma hos våra föräldrar. Nice!

I morgon står gosning med Gustav på programmet. Alla ska hem till päronen på middag eftersom farmor är där just nu.

Ha en fortsatt skön lördag!

Bilden lånad från http://tv.ikea.se/images/tmp/banner-liljevalchs-3.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0