Hem ljuva hem

          

Så var semestern slut för denna gång. Eller, jag har ju ledigt en vecka till men jag brukar kalla den ledighet som jag och Sambon har tillsammans för semester och den andra tiden för vanlig ledighet. Sambon började jobba i torsdags men han pendlade till jobbet från landet så det kändes som att det var semester hela veckan, päronen var ju också på landet så jag slapp vara ensam där ute. Den här semestern har vi hunnit med allt möjligt: en vecka i svärföräldrarnas stuga, fem dagar i fjällen och två veckor på landet. Jag tycker dock att det har varit dåligt med riktigt varma dagar så man kunnat ligga och pressat sig till en snygg gyllenbrun bränna (I wish, jag blir ju på min höjd snyggt engelskt rosa). Det är härligt att ha semester och att var ute på landet men det är ändå en skön känsla som infinner sig när man kommer hem efter att ha varit borta en längre tid. Nu är dessutom tvätten tvättad och alla våra vandringssaker nere i förrådet igen så att lägenheten är snygg och prydlig igen.

Ställde mig på vägen när vi kom hem, vojne voje! Nu blir det Viktklubben för Sjöstadsfröken under ett par veckor (10-15 beroende på vad jag har som slutmål). No more choklad och chips för mig!

Sista ledighetsveckan kommer bestå av väntan på att brorsonen (eller brorsdottern om snoppen inte var en snopp) ska titta ut, träffa lille Oscar med föräldrar i Gustavsberg, han har säkert vuxit så det knakat, träffa Fyrbarnsmamma med x antal barn innan det på fredag är dags att sätta sig på tåget mot Blöteborg och Madonna konserten på lördag. Kan det bli bättre än så?

Borta bra men hemma bäst!

Kram på er!

Bilden lånad från: http://kulturstan.se/blogg/face/files/2009/02/hem.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0