Kan du blanda?

              

Konversation från gårdagens tjejmys:
Fru Jurist: Varför lämnade ni sex ostbågar när ni gick över på godiset?
Sjöstadsfröken: Vadå lämna? Jag är inte klar.
Lillis: Förlåt, det var inte meningen!
Sjöstadsfröken: Men jag blandar, jag äter både och!
Fru Jurist: Jag vet ju att du är en blandare men det är ju inte jag.
Lillis: Jag blandar inte heller.
Sjöstadsfröken: Oroa er inte ostbågarna är snart uppätna. Kolla, nu tar jag tre stycken och en godis, duktigt va?

Denna mycket djupa diskussion fördes samtidigt som vi tittade på den ännu djupare filmen En shopoholics bekännelser. Diskussionen handlade om huruvida man kan blanda (äta samtidigt) godis och snacks (chips, popcorn, ostbågar etc) eller om man måste äta dem var för sig (det vill säga först snacksa och när man är nöjd med det gå över på godiset. Det handlar absolut inte om att inte kunna äta dem vid ett och samma tillfälle för det kan vi definitivt.) Jag tillhör kategorin som gärna blandar hejvilt, jag blandar gärna i munnen eller äter olika saker precis efter varandra. Det neutraliserar munnen enligt mig. Om jag fick skulle jag kunna dippa chips (helst dill) i smält mjölkchoklad eller i chokladglass, det skulle vara riktigt smaskigt. Annars är det en höjdare att först ta en skolkrita och när den är nästan precis färdigsvald ta en rosa svamp, men båda dessa är ju godis. Popcorn och Ahlgrens bilar eller saltafiskar är också en bra kombo.

 En annan sak vi brukar diskutera är huruvida man kan blanda olika sorters glass till exempel choklad, frukt och sorbet. Mest går sorbeten bort när man äter gräddglass. Det är liksom olika konsistens och det blir konstigt. Annars är ju inte jag någon direkt fruktglassälskare, visst funkar det men det är inte mitt första handsval, choklad går alltid först. Men ibland går jag loss på en fruktkula med för den delen. Det beror på smak och sort. Sambons älsklingsglass Mascarpone med bärsås från GB (förståss) är min absolut värsta glass, då står jag nästan hellre över, men bara nästan.

 Vem är du? Är du en blandare eller inte? Hur äter du ditt godis och snacks?

Bilderna lånade från:  http://vakare.files.wordpress.com/2009/03/godis.jpg  och
http://sverigeonline.se/images/DillGraslok%20Chips%20300%20g.jpg


Kommentarer
Postat av: Filmskaparen

De där bilderna fick mig hungrig.



Ha en trevlig kväll.

2009-08-31 @ 20:59:05
Postat av: fyrbarnsmamman

Jag blandar gärna, gärna med chips som huvudrätt :)

MUMS!

2009-09-06 @ 22:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0