Granen står så grön...

                  

...och grann i stugan, granen står så grön och grann i stugan, trallalatrallallallala!

Årets gran är en närproducerad rödgrön från en grannkommun. Den inhandlades bredvid biblioteket här i Sjöstaden igår och har bott i förrådet under natten. Den är mycket tät och fin, ganska låg. Det är ju alltid ett litet äventyr att få granen rak i foten, men nu står den (nästan) rakt. Vi lyckas komma riktigt bra överrens om vad som ska finnas i en gran, för vi har egentligen väldigt olika åsikter om det. För en gångs skull var det jag som hade velat ha lite mer grejer i den men Sambon tyckte att det fick räcka "Vi vill ju inte att den ska se ut som en julgran, hahah" sa han.

Annars har dagen bestått av träning, städning, bak och skinkgrilljering. Nu går tvättmaskinerna för fullt i husets källare. Jag ska nog lägga mig i soffan och beundra vår gran innan Playa del sol börjar, helst skulle jag vilja läsa de sista 30 sidorna i När jag hör din röst som är andra boken i Twilight serien, men jag ska försöka spara dem tills det är bedtime, den som väntar på något gott...

I morgon är det avslutning för de små liven i skolan, men jag jobbar även på tisdag. Eftersom det är avslutning blir det fika med lussebullar och pepparkakor innan vi går till stora skolan och ser på årets julshow. Ska förbi Sambons jobb i morgon på vägen hem och få en svinusinflensusspruta, hoppas att jag inte blir sjuk av den.

Nu väntar soffan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0