Pyssel och bak!

                  

Just nu pysslas och bakas det för fullt, både hemma och på jobbet. Idag bakade jag och tre elever lussebullar, sen fick jag hjälpa en elev att sätta ihop ett ”skolbakat” pepparkakshus trots att jag gjorde mitt bästa för att slippa, men han stod utanför toaletten och ropade att jag skulle komma omedelbart och hjälpa honom så det var bara till att loma ut i köket och limma. Men jag meddelade alla att jag inte skulle tiga om jag brände mig, peppar peppar så klarade jag mig. Men jag hade smält socker under strumpan, hur det kom dit vet jag inte. Sen blev det papperspyssel, gjorde ett flätat glanspappershjärta (fast vi kallar det fettpapper på jobbet eftersom vi inte kom på vad det hette först) med massa ”tåtar”. Här hemma bakas, kokas och smällts både det ena och det andra för tillfället, och det ska erkännas att en och annan godbit åker ner i både min och Sambons mage trots att jag enväldigt har beslutat att inget får röras före julafton, men vi måste ju liksom smaka för att försäkra oss om att det är gott.

Nu ska jag lägga mig i soffan och dricka julmust light och tända mitt adventsljus (vi glömde köpa chokladkalender åt mig i år).  

 Kram!

 Ps. Visst gör snön att det blir en härligt julig känsla!?

Bilden lånad från: http://kryddburken.files.wordpress.com/2007/12/kryddburken0000256.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0