Slaska Anders?

                     


Nu är det snö på backen här i Sjöstaden. Är den här för att stanna? Det är dock inte så mycket snö, men ändå, det är bättre med lite än ingen alls. Eftersom det är minusgrader sprutar de konstsnö i Hammarbybacken så att stadsbarnen ska få lära sig att åka skidor. Men jag undrar om de hinner fixa tillräckligt med snö så att de kan öppna innan det blir plusgrader igen. När de väl fått dit tillräckligt med snö brukar det inte spela så stor roll om det blir lite plus i några dagar. Finns det ingen snö någon annanstans kan man alltid gå förbi backen och leka att man är i fjällen för runt backen brukar det vara fullt av snö på alla träd så att det blir riktigt vintrigt. Jag vet inte hur det är med er men jag vill gärna ha en vit jul i år! Kommer någon ihåg vad det var för väder på Andersdagen? Det sägs ju att om Anders slaska julen braska, Anders braska julen slaska. Jag hoppas på det första alternativet, att Anders slaskade så att julen kan braska!

Bilden lånad från: http://4.bp.blogspot.com/_nPXp4sMykAc/SSxi19g-sTI/AAAAAAAAAak/EDTObxHzP_0/s400/sn%C3%B6.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0