Typiskt

                                 
                Boken är mycket bättre än filmen tycker jag, eleverna
                      tyckte tvärtom eftersom filmen innehåller många
                                              "snygga tjejer"

I går hyrde jag Linas kvällsbok som jag skulle se med en grupp elever och sen prata om skillnader mellan boken, som vi läst högt, och filmen. Jag hyrde filmen inne i förortens centrum och den skulle lämnas tillbaka idag klockan 18. Jag tar med filmen när jag går till stora skolan för att ha lektion idag, jag ser filmen när jag efter lektionen plockar ner mina saker och tänker att jag kommer komma ihåg den så jag behöver inte hålla i den när jag går eftersom jag ska in på toa på vägen. Det blir lite bråttom till pendeln så jag skyndar mig för att hinna, går förbi videobutiken/godisbutiken men tänker inte mer på det. När jag två stationer senare ska ta fram ett elevarbete och rätta så vad ser jag? Jo filmen som inte blivit inlämnad i tid. Jag har aldrig missat att lämna tillbaka filmer men nu gjorde jag det bara för att jag inte hade möjlighet att åka tillbaka. Fick ringa butiken och berätta om min glömska och får gå och lämna tillbaka filmen i morgon och betala förseningsavgift. Det är så typiskt!

I morgon är det förresten julbord på jobbet och jag har inget att ha på mig, inget alls överhuvudtaget. Jag blir nog tvungen att gå naken! Nä nu är det bäst att rota igenom lådor och garderob och se om jag hittar någon liten trasa överhuvudtaget att dra över huvudet!

Kram!

Bilden lånad från: http://michaelabox.blogg.se/images/2009/62028_28324530.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0