”Vi har stannat…

                         

…på grund av signalfel” ropade de ut minst en miljard gånger på vägen hem idag. Hur många signaler kan det finnas mellan förorten och stan? Dessutom togs tåget ur trafik när vi kom till centralen 35 minuter efter utsatt tid så jag fick ta tunnelbanan en bit. Resan som normalt tar 1,5 timmar (vilket i sig är lite väl lång tid kan man ju tycka) tog idag 2 timmar och då fick jag ändå skjuts till tåget, annars hade det tagit 15 minuter till. Dessutom var det jag tagit med att jobba med på tåget klart efter två stationer (jag åker normalt 11 stationer) så jag satt sysslolös större delen av resan. Vissa dagar är det inte kul att vara pendlare!


Bilden lånad från: http://www.clker.com/cliparts/5/7/4/f/11971486751075558503ryanlerch_stopp_signal_sign.svg.thumb.png


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0