Back to work

Efter 18 dagars ledighet med sol, lite bad, magsjuka och 6,5 lästa böcker var det åter dags att åka till jobbet i morse. När väckarklockan ringde 5.30 förstod jag inte alls vad det hela handlade om eftersom jag just insett att jag förstört mitt liv genom att rymma från fängelset tillsammans med Kleerup (artist som gick 2 årskurser över mig i skolan och bodde i radhusområdet bakom vårt), och en massa andra för att knarka. Hade ju varit bättre att stanna i fängelset eftersom vi ju ändå skulle åka fast igen. Att jag förstört mitt liv genom flykten kom jag på i en skolmatsal. Analys någon? Tror att drömmen kommer av att jag läser Shantaram som är en "sann" bok om en man som flytt från fängelse i Australien.

Sjöstadsfröken efter 50 år i fängelset?
            
Bilden lånad från: http://publishme.se/303352/entries/article/new/


När jag väl insett att jag inte var en förrymd knarkfånge utan en helt vanlig Åk 6-9- samt gymnasielärare var det bara att masa sig ur sängen. Sen har dagen faktiskt flutit på bra men jag är trött som bara den. Ska koka mig en kopp the och lägga mig i soffan. Undrar dock lite var min Sambo tagit vägen, han ska nämligen åka till Shaffhausen (ej säker på stavningen) i Schweiz tidigt i morgon bitti, (typ 6 eller nåt går planet), och det vore ju bra om han hann packa innan jag lägger mig.


Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0