Fettisdagen 2009

På vägen hem stannade jag i centrumet vid skolan för att köpa mig en semla att äta i kväll. För att inte semlan skulle känna sig så ensam de 1,5 timmarna det tar att åka hem var jag "tvungen" att köpa två. Dessutom vill man ju inte framstå som en patetisk människa som trycker i sig semlor i sin ensamhet. Sambon är som jag nämnde igår i Schweiz och umgås med andra som också räknar sopkostnader och fraktpallar till vardags vilket innebär att jag har en semla för mycket, Sambon gillar dessutom inte semlor. Oj, vad synd. Jag slår vad om att den inte håller tills imorgon heller så det är nog bäst att jag äter upp den också så småningom. Det blir ju ändå bara en halv mer än om Sambon varit hemma för då hade han sympati ätit en med mig men bara ätit halva och jag hade fått hans andra halva förutom min egen, logiskt tänkt väll? Jag älskar semlor, det har jag skrivit tidigare också. Jag får börja banta i morgon igen, för nu lär det inte bli fler semlor i år. Det är bara semeldag en gång om året. Hmm, jag inser att detta försvarstal skulle kunna ses som mer patetiskt än en person som äter semlor i smyg, men det står jag för. 

              Himmelriket?

Bilden lånad från: http://www.sweden.se/upload/Sweden_se/english/articles/SI/2006%20uppdaterad/Swedish%20semla/semlor_2.jpg

På alla bloggar jag läser grattas Kronprinsessan Viktoria och hennes Daniel, men jag får ta den biten i morgon för just nu kan jag bara fokusera på semlor.


Hur många semlor har ni ätit idag?


Kram!


Kommentarer
Postat av: Lillis

Inga, har också börjat med viktklubben!



Helt okej att du inte kommenterar förlovningen, låt detta vara en icke-kunglig-zon. Skulle va skönt tycker jag!



Ses ikväll, kram

2009-02-25 @ 10:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0