Sista dagen på vintern?

Det biddade inget restaurangbesök igår, Sambon var inte hemma förrän halv åtta och hade då ont i hasen, hämtade hem maten istället. Men det ar lika bra för det ar inte bara vi som var sugna på kinamat igår, alla bord var fulla plus att det stod massa människor och väntade på sin hämtmat. Efter middagen blev det lite Let´s dance och sen Kod Mercury, som jag somnade under förstås.


Sambons halsont sitter i och nu är han även förkyld så jag får åka in till stan själv. Men det lär gå rätt fort. Jag måste få batterierna i min Polar träningsklocka bytta, växla tillbaka mina dollar, köpa en bok med rimlekar på Akademibokhandeln (den med kurslitteratur) samt gå till Svenskt tenn och köpa tabletter åt Sambons kusin som fyllt år. Jag tror jag går svängen: Ur och penn på Drottninggatan, Forex på NK, Akademibokhandeln på Mäster Samuelsgatan, Svenskt Tenn på Strandvägen och sen kanske jag går till Gamla stan och tar tunnelbanan hem. På detta sätt passerar jag flera ställen där jag kan köpa varsin Skumraket åt oss, mums. Och kanske lite annat lördagsgodis också.


Till lunch blir det kinamatsrester (det bästa med att ta med maten hem) och till middag blir den kasslergratäng eller hemlagade köttbullar med mos, vi får se vad vi är sugna på. Nu ska jag hoppa in i duschen och bege mig in mot stan tillsammans med alla andra som fått lön i veckan. Ha en skön dag!

            Mumsfillibabba!



Bilden lånad från: http://www.torebrings.nu/bilder/artikelbilder/16253.jpg


Kommentarer
Postat av: Fyrbarnsmamman

Mumsfillibabba är Ebbas favorituttryck!

Gammeldags cocosbollar ÄR verkligen mumsfillibabba!

Kram

2009-03-07 @ 15:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0