Äntligen

I dag är det äntligen den sista fredagen i januari. Det känns som att det varit en lååååång månad. I kväll är jag ensam hemma eftersom Sambon ska träffa sin gamla barndomskompis. Trodde dock att han skulle komma hem innan han stack men de ska träffas om 13 min och än har jag inte sett skymten av honom, men han borde ju hem och lämna bilen och hämta busskortet. Vi får se om han dyker upp rätt som det är.


Jag har hunnit träna och städa sen jag slutade jobba klockan 12. Ska strax ställa mig och koka soppa. Soppa på en fredag, hur kul är det, tänker ni. Väldigt kul säger jag. Jag ska nämligen göra Mat Tinas Potatis- och purjolökssoppa med bacon och brie och den är väldigt smarrig. Tror att jag ska värma på en bake-up baguette också och sen efter maten blir det kanske några salta kex med brie på. 
                
                      Jettegott!
 

Bilden lånad från: http://recept.nu/polopoly_fs/1.142177!image/404521282.jpg_gen/derivatives/w450/404521282.jpg

Efter middagen blir det Let´s dance, lite godis och lite dipp med grönsaker. Funderar på om jag är sugen att se en film också, men det beror lite på hur trött jag hinner bli. I så fall blir det nog Sex and the City filmen.


Ha en skön kväll! Kram

Ps. Jag vet att Jättegott stavas med ä men när Mat Tina säger det så låter det jettegott!


Kommentarer
Postat av: Patric

Varfö inte käka något man blir mätt av??

2009-01-30 @ 19:06:00
URL: http://blogg.passagen.se/footlove/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0