Är det lov snart?

Idag hade vi friluftsdag eller rättare sagt eftersom det var så sabla kallt bestämde vi oss för att ta en liten promenad och sen gå in och se film och spela spel. Vår "lilla" promenad blev på ca 7 kilometer (jag mätte sträckan vid ett tidigare tillfälle då jag fått för mig att det skulle vara en lagom runda att springa (läs lunka) om det skulle bli tid över på jobbet). Eftersom jag bestämt att jag inte ville frysa hade jag klätt mig varmt med täckbyxor, fleece tröja, dunjacka, varma vantar och mössa. I den gruppen vi hade i dag finns två rullisar och jag tog den ena och började traska, lagom till första backen som är VÄLDIGT lång och brant var jag genomsvettig, smart att klä sig SÅ varmt och då drog jag inte rullen upp hela backen utan bara halva eftersom jag fick hjälp andra halvan. Men det var bara att knata på de övriga 6 kilometrarna. Övriga backar fick jag frågan om jag var en klenis och då finns ju inget alternativ än att putta på bäst man kan på egen hand, för vem vill vara en klenis? Inte jag!

Tyvärr såg vi ingen älg men det ska finnas mycket vildsvin i området där vi gick!

                                          


                      Bilden lånad från: http://www.myra.nu/myraSG-1665.jpg

Nu är jag helt trött i bollen, hade med mig träningskläder men efter den promenaden bestämde jag mig för att konditionsträning idag var överflödigt. Det är bra mycket jobbigare att gå och dra en rullstol än att gå utan rullstol. Om det inte vore så att vi ska handla i kväll hade jag lagt mig och sovit. Har inte hunnit vänja mig tillbaka med att gå upp 5.10 på morgonen än. Skönt att det är en kort vecka så att det blir lite uppmjukning innan allvaret kommer igång nästa vecka. Kram!


Kommentarer
Postat av: Fyrbarnsmamman

Nej, fy för att bli kallad klenis!!!!!!! Ja trött i kålan är man allt så här på terminsstarten! Handla skjuter jag fram till i morgon, då är jag SÄKERT mycket piggare!!!! Kram

2009-01-08 @ 19:15:19
Postat av: Sjöstadsfröken

Fyrbarnsmamman: Ja, man är ju som piggast på fredagar, eller inte!

2009-01-08 @ 19:21:00
URL: http://sjostadsfroken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0