Att gå på "diet"

Det är när man börjar på en "diet" som man inser hur mycket man i vanliga fall trycker i sig. Hungern kommer och i vanliga fall skulle man gått ut i köket och kollat skåp och kyl, och ja där finns massa smaskiga saker. På fredagar skulle man kanske hitta en påse med naturgodis och tagit sig en näve i väntan på Sambon, men är man med i Viktklubb får man inte ge efter för suget, det gäller att stå emot åtminstone tills man kan få sällskap i sitt ätande. Gaaaahhhhh, jag tar snart en tugga av tangentbordet men det är bara att försöka stå emot dessa oerhört dumma tankar (både att äta tangentbort och "dumheter"). Jag menar det är ju faktiskt inte så att jag svälter, jag har ju ätit både frukost, lunch och minst två "mellis". Jag drar inte ner på mina lunchmåltider men försöker att inte äta massa mackor och bara äta tills jag är mätt och inte proppmätt. Jag valde att äta en macka på halv tio rasten och det får jag sota för nu, nu räcker inte kallisarna till "dumheter". Det gäller att prioritera sitt ätande, vad är mest värt att få äta? Det är detta som är så bra med Viktklubb, man lär sig vad allt innehåller och efter ett tag inser man att man blir skithungrig ett tag efter att man ätit godis men mätt efter mat. Simpelt? Kanske i teorin men inte i praktiken. Godis, chips och nötter är ju så sabla gott och vips är man uppe i elva miljoner kalorier! Det kanske är dags att börja med maten?


                              Några av alla dessa mummsisar!

                           

                          Bilden lånad från: www.shopsetup.com



Kram igen på er!

Ps. För att förtydliga så ser jag det inte som att jag bantar eller går på "diet" utan som att jag lär mig prioritera och äta rätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0